جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

کیف خنک نگهدارنده انسولین چه کاربردی برای من دارد؟

انسولین برای اغلب افرادی که با دیابت زندگی می‌کنند یک نیاز حیاتی‌ست. انسولین هورمونی‌ست که توسط لوزالمعده تولید می‌شود و به بدن کمک می‌کند تا غذا را به انرژی تبدیل کرده و سطح قند خون را کنترل کند. بدن افرادی که دیابت دارند قادر به تولید انسولین نیست یا قادر نخواهد بود که از انسولین تولید شده به طور موثر استفاده کند، به همین دلیل لازم است که این افراد خودشان انسولین را تزریق کنند. 

انسولین یک مولکول پروتئینی حساس به دماست که در دمای بالاتر از 30 درجه سانتی گراد یا زیر 0 درجه سانتی گراد دچار تخریب می‌شود و قادر به پایین آوردن سطح قند خون شما نخواهد بود، لذا نگهداری انسولین در شرایط مناسب برای حفظ اثربخشی آن بسیار مهم است. شرکت‌های تولید کننده انسولین توصیه می‌کنند که انسولین در محل تاریک و خنک، به دور از آفتاب، حرارت مستقیم یا خطر انجماد نگهداری شود.

دمای مناسب برای نگهداری و تزریق انسولین

ویال‌ها یا فلاسک‌های باز نشده‌ی انسولین انسانی، یا کارتریج قلم‌های انسولین باید در دمای 2 الی 8 درجه‌ی سانتی گراد نگهداری شوند که لازمه‌ی آن وجود یک دستگاه یخچال قابل اعتماد است؛ استفاده از یخ برای خنک نگه‌داشتن انسولین ممکن است با چالش همراه باشد، چرا که هنگام استفاده از یخ، خطر یخ زدگی انسولین را تهدید می‌کند.

انسولینی که یخ زده باشد حتی پس از ذوب شدن قابل استفاده نیست و باید دور ریخته شود. بعد از نخستین استفاده، می‌توان ویال‌ها یا کارتریج‌های انسولین را در دمای اتاق (15 الی 30 درجه‌ی سانتیگراد) به مدت چهار الی شش هفته نگهداری کرد. جزئیات توصیه‌ها در مورد مدت زمان یا حداکثر دمای قابل تحمل برای انسولینی که باز شده است ممکن است بسته به نوع، شرکت سازنده، غلظت، یا ظرف نگهدارنده‌ انسولین کمی متفاوت باشد.

عموماً تا زمانی که انسولین در دمای یخچال یا اتاق قرار داشته باشد تغییری در جذب و عملکرد آن ایجاد نمی‌شود، اما تزریق انسولینی که دمای اتاق نگهداری شده با درد و سوزش کمتری همراه خواهد بود و پوست شما را کمتر تحریک خواهد کرد. علاوه بر آن، معلق سازی دوباره محتویات انسولین هایی که حالت ابری پیدا می‌کنند، در انسولینی که در دمای اتاق قرار داشته باشد راحتتر خواهد بود. همچنین لازم است همواره توجه داشته باشید که قرار گرفتن در دمای خیلی بالا یا خیلی پایین اثر بخشی انسولین را کاهش می‌دهد و هر چه انسولین مدت زمان بیشتری در چنین دماهایی قرار بگیرد، اثربخشی کمتری خواهد داشت.

بنابراین انسولین شما نباید به هیچ عنوان منجمد بشود یا برای مدت طولانی در معرض دمای بالا (دمای بالاتر از 30 درجه‌ی سانتیگراد) قرار بگیرد، چرا که عملکرد و اثربخشی خود را از دست خواهد داد. در صورتی که دمای اتاق در محل زندگی شما بالاتر از 30 درجه باشد، ناچار خواهید بود که انسولین مورد نیاز خود را در یخچال نگهداری کنید، در این شرایط لازم است پیش از هربار استفاده اجازه دهید تا انسولین به دمای محیط برسد. با این وجود، همچنان نگهداری انسولین در مکان‌هایی که امکان دسترسی به یخچال یا امکانات بهداشتی وجود ندارد و در شرایط اضطراری یا وضعیت آب و هوایی نامساعد بسیار پیچیده و چالش برانگیز خواهد بود.

به این ترتیب اگر با دیابت زندگی می‌کنید به کیف‌های خنک نگهدارنده انسولین نیاز خواهید داشت. چه قصد سفر به دور دنیا را داشته باشید، چه یک اقامت یک شبه دور از خانه، خیالتان راحت خواهد بود که این کیف‌ها، انسولین‌ شما را در دمای مناسب نگه می‌دارند. کیف‌های خنک نگه‌دارنده‌ی انسولین FRIO انسولین‌های در حال استفاده‌ی شما را تا حدود 2 روزکامل در دمای ایده آل 18 الی 26 درجه سانتیگراد حفظ می‌کنند. کیف‌های خنک نگهدارنده‌ی انسولین FRIO خنک کننده‌های تبخیری هستند که یک بار مصرف نبوده و بدون نیاز به یخ یا یخچال، به کمک فرایند تبخیر آب، سلامت و خنک ماندن محتویاتشان را تضمین می‌کنند. با FRIO دیگر وابستگی به داروهای نیازمند سرما به معنای وابستگی به پک‌های یخ در هر زمان و هرجا نیست.

چطور از کیف‌های خنک نگهدارنده فریو استفاده کنیم؟

استفاده از کیف‌های FRIO بسیار ساده است. هر کیف شامل یک کیف داخلی و یک پوشش بیرونی است. برای شارژ کردن FRIO کافیست کیف داخلی آن را برای مدت زمان کوتاهی (5 الی 15 دقیقه، این مدت زمان با توجه به دستورالعمل هر کیف متفاوت است) در آب قرار دهید تا کریستال‌های ویژه‌ای که در پنل‌های آن قرار دارند با جذب آب به ژل تبدیل ‌شوند و تا چندین روز خنک باقی بمانند. پس از شارژ شدن، با یک حوله به آرامی کیف داخلی را خشک کرده و داخل پوشش بیرونی قرار دهید.

حالا همه چیز آماده است! علیرغم فعال‌سازی با آب، کیف داخلی FRIO پس از خشک شدن با حوله، خیس نخواهد بود. پوشش بیرونی کیف نیز قابلیت سرمایشی آن را افزایش داده و امکان حمل آن در جیب یا کیف شما را فراهم می‌کند. برای استفاده‌ی مداوم، هر 45 ساعت یک بار یا هر زمانی که تشکیل کریستال‌ها را داخل پنل احساس کردید، 2 الی 4 دقیقه FRIO را در آب قرار دهید، تا کریستال‌ها در حالت ژل باقی بمانند و بتوانید مجدد از آن استفاده کنید.

اگر شرایطی پیش آمد که تا مدتی به کیف FRIO نیاز نداشتید کافی‌ست تا اجازه بدهید تا کیف شما کاملا خشک شده و ژل به کریستال تبدیل بشود؛ هر زمانی که دوباره به کیف خود احتیاج پیدا کردید می‌توانید طبق دستورالعمل آن را شارژ کرده و از تأثیر کاربردی آن بهره‌مند بشوید. تا زمانی که کریستال‌های FRIO با قرار گرفتن در آب به ژل تبدیل می‌شوند به کیف دیگری احتیاج نخواهید داشت، اما مدت زمانی که برای شارژ شدن FRIO لازم است ممکن است با افزایش سن کیف، افزایش پیدا کند. طول عمر کیف‌های FRIO برای 12 ماه تضمین شده است، اما اگر از آن به خوبی نگهداری کنید می‌تواند سال‌ها همراه شما باشد.

برای تمیز کردن کیف‌ داخلی FRIO می‌توانید به راحتی با کمک دستمال‌ها یا اسپری‌های آنتی باکتریال آن را تمیز کنید یا به کمک یک برس نرم آغشته به آب و صابون لکه‌ها را از آن بزدایید و با جریان آب آن‌ها را پاک کنید؛ کیف بیرونی قابل شستشوست و می‌توانید آن را با آب گرم و شوینده‌های ملایم بشویید.

عملکرد FRIO مستقلاً آزمایش و توسط FDA و واحد ارزیابی تجهیزات پزشکی بریتانیا تایید شده است. FRIO با موفقیت عملکرد خود در دمای بالاتر از 48 درجه‌ی سانتیگراد را نیز اثبات کرده است. این کیف در گرمای مداوم 38 درجه سانتیگراد تنها با یک بار فعال سازی انسولین‌های در حال استفاده‌ی شما را برای حداقل 45 ساعت ( بیش از 5 برابر یک پک یخ) در دمای ایده آل 18 الی 26 درجه سانتیگراد حفظ می‌کند. علاوه بر این، FRIO با قابلیت عایق بودن از انسولین در برابر یخ زدگی در سرمای زمستان نیز محافظت می‌کند. با FRIO دیگر برای سفر، قطعی برق، یا در شرایط اضطراری به پک‌ یخ یا فلاسک‌ احتیاجی نخواهید داشت. می‌توانید کیف‌های فریو را همراه خود به هر کجا، حتی داخل هواپیما ببرید تا دیگر نگران سالم ماندن داروهایتان در طول سفر نباشید، اما توجه داشته باشید که کیف‌های فریو باید نفس بکشند! پس زمانی که FRIO فعال است آن را در ظرف در بسته نگذارید و اطمینان حاصل کنید که در معرض هواست.

FRIO با ارائه طیف وسیعی از طرح‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌ها، نیاز هرکسی را برآورده می‌کند. فریو می‌تواند برای نگهداری از هر نوع انسولین چه به صورت قلم، چه پمپ یا ویال، مورد استفاده قرار بگیرد. نه تنها انسولین، بلکه انواع داروهای حساس به دما از جمله قطره‌های چشمی، برخی از هورمون‌های رشد و داروهای MS قابل نگهداری در کیف‌های FRIO هستند. پس با اطمینان از اینکه FRIO داروهای شما را خنک نگه می‌دارد با فراغ بال گشت و گذار کنید.

شرکت فریر آسا طب، نماینده‌ی انحصاری محصولات FRIO بریتانیا با فراهم کردن امکان دسترسی به طیف متنوعی از کیف‌های خنک کننده،‌ خیال شما را از سلامت داروهایتان راحت می‌کند. سری کلاسیک کیف‌های FRIO اولین کیف‌های خنک کننده انسولین تولید شده در دنیا هستند که نخستین بار در سال 1996 معرفی شدند. این کیف‌ها طی سی سال گذشته، انسولین را برای میلیون‌‌ها نفر که در زندگی روزانه با دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند، خنک نگه داشته‌اند. کیف‌‌های سری کلاسیک در ابعاد Individual (مناسب برای نگهداری یک قلم انسولین)، Duo (مناسب برای نگه‌داری دو عدد ویال به همراه سرنگ یا دو قلم انسولین) و Large (مناسب برای نگه‌داری شش عدد ویال به همراه سرنگ یا پنج قلم انسولین) و رنگ‌های مختلف در دسترس شما هستند.

در سال 2020 شرکت FRIO کیف‌های دست دوز سری Lifestyle را معرفی کرد. این کیف‌ها با طراحی منحصر به فرد و زیپ‌های ایتالیایی در تعداد محدود تولید شده و برای افرادی که به زیبایی و ظرافت کیفشان اهمیت ویژه می‌دهند ایده‌آل هستند. کیف‌های این مجموعه در ابعاد Two (مناسب برای نگه‌داری دو عدد ویال به همراه سرنگ یا دو قلم انسولین) و Five (مناسب برای نگهداری شش عدد ویال به همراه سرنگ یا چهار قلم انسولین) و در طرح‌های گوناگون برای جلب رضایت افراد مشکل پسند فراهم شده‌اند.

خرید کیف خنک نگهدارنده انسولین از فروشگاه فریر آسا طب

کیف انسولین فریو، جایگزین همیشگی کیسه یخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *